O czytaniu w myślach….

O czytaniu w myślach…. O czytaniu w myślach….

Jakiś czas temu pisałam o tym jak ważna jest komunikacja między ludźmi w budowaniu relacji, zarówno tych zawodowych jak i prywatnych. Prawidłowe komunikowanie się z innymi ludźmi pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych konfliktów, napięć czy niedomówień. Człowiek ma wpływ nie na samą rzeczywistość, lecz na to,  jak ją rozumie i interpretuje. Sposób widzenia świata i jego ocena wynika z przekonań. Nie wszystkie z tych przekonań muszą być jednak prawdziwe i uzasadnione. Zdarza, że się  ludzi zachowują się  tak jakby mieli zdolność czytania w myślach innych. Są przekonani, że wiedzą co inni ludzie myślą bez uwzględniania prawdopodobnych przyczyn czyjegoś zachowania.

Ostatnio złapałam się na tym, że próbuję swoje przekonania i myśli włożyć w innych ludzi. Klient, który nie odbiera mojego telefonu, nie oddzwania na pewno nie chcę kupić mojego produktu, nie jest zainteresowany, bo na pewno popełniłam błąd, jestem do niczego i dlatego mnie unika. Czyżby?

To jedno z błędnych przekonań, bo przecież można snuć milion scenariuszy, które wyjaśniałyby przypadek nie odbierania telefonu i żaden może nie mieć nic wspólnego z rzeczywistością. Na pomoc wychodzi komunikacja z drugim człowiekiem, a jeszcze dokładniej pytania. Dzięki rozmowie wszystkie wątpliwości mogą zostać rozwiane, a napięcie z  tym związane zredukowane. Próba czytania w myślach blokuje dialog, dlatego warto weryfikować i klasyfikować swoje przekonania przez konwersację.

Skuteczna komunikacja i asertywność w biznesie to jedne z tematów, które podejmujemy podczas szkoleń. Chcesz nabyć tych cennych umiejętności? Tego właśnie uczymy na naszych warsztatach! Zachęcamy do kontaktu!